Paste your Google Webmaster Tools verification code here
4 april 2015

Puls – Historie, Visie en Missie

Historie

Onze historie startte in 1998, Frans Hoogland en Rob Uijterwaal startten een eigen adviesbureau voor de zorg. Zij wilden hun ervaring en vakbekwaamheid graag inzetten om (zorg-)organisaties te ondersteunen in het werkelijk waar maken van beleid.

pulse_historyHet implementeren van beleid was in het begin de missie en vormt nog steeds een van de belangrijkste kernwaarden van Puls. Later werd er: “Want het resultaat telt” aan toegevoegd. Dit om het meer bedrijfsmatige en resultaatgerichte karakter van Puls te onderstrepen. Ondertussen heeft Puls zich verder gevormd en ontwikkeld naar een van de krachtigste adviesbureaus binnen de zorgsector.

Ooit samen begonnen achter één bureau, nu bestaat Puls uit de twee oprichters en een team enthousiaste, talentvolle mensen. Zij hebben veelal een zorg-achtergrond en hun sporen verdiend in de zakelijke dienstverlening. De vraag naar de kennis en kunde van Puls is groeiende en de opdrachtgevers van het eerste uur weten Puls keer op keer te vinden.

 Visie

Het belang van de cliënt is het uitgangspunt voor medewerkers en hun leidinggevenden. Werkprocessen en organisatie – inrichting krijgen vorm en inhoud vanuit dat cliënt belang. De wijze van organiseren vanuit de cliënt is de legitimering van én de toetssteen voor zorg/welzijnsorganisaties en professionals die er werken.

In onze visie is het uitgangspunt: de cliënt (cliëntsysteem) met verantwoordelijkheid voor de regie over het eigen leven en de keuzes die hij/zij daarin maakt. Hij/zij kan een beroep doen op zorgorganisaties om daarin te ondersteunen. Medewerkers hebben de kernopdracht hen deze ondersteuning op professionele, veilige en verantwoorde wijze te bieden en daarop aanspreekbaar te zijn. Directie en management hebben als kernopdracht dit dienstverlening-proces te organiseren en te faciliteren en zich daarover te verantwoorden.

Missie

Cliënt en medewerker in kansrijke positie brengen.

De maatschappij stelt zorgorganisaties middelen ter beschikking en geeft hen financiële en inhoudelijke kaders mee om hun dienstverlening te realiseren. Het is aan zorgorganisaties om binnen dit kader telkens weer de meest kansrijke condities te scheppen voor cliëntsysteem en medewerker(s) en professional(s). Medewerkers en professionals benutten deze condities om samen met de cliënt diens autonomie en keuzes steeds zo optimaal mogelijk in te vullen, zodat “elke dag de moeite waard” is voor de cliënt.

 

DelenTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someone