23 december 2015

Klantgericht werken voor restaurant medewerkers

 

1189165880_bba0b1798e_o

Cliëntgerichte zorgverlening vraagt ook cliëntgerichte benadering in het restaurant. Vaak zijn restaurantmedewerkers in zorgorganisaties niet of nauwelijks geschoold in klantgericht werken met cliënten. Wilt u de gastvrije attitude van uw medewerkers vergroten en hen meer vaardigheden leren om op professionele wijze met cliënten te communiceren, dan is deze training zeer geschikt voor uw medewerkers.

Doelgroep
Restaurant medewerkers met direct cliënten contact.

Doelstelling van de training
De deelnemer is na afloop van de training in staat om klantgericht te communiceren met cliënten en hen te bedienen volgens gangbare Horeca richtlijnen.

Duur
De training bestaat uit 3 dagdelen van 3 contacturen.

Inhoud en programma
De training richt zich op het vergroten van de gastvrije, cliëntgerichte en professionele houding van de restaurant medewerker. In het programma worden de volgende onderdelen behandeld en zo mogelijk geoefend.

  • Wat is klantgericht werken en hoe doe je dat?
  • Communiceren met cliënten en het omgaan met klachten.
  • Het creëren van sfeer tijdens te maaltijd en omgaan met missers.

Na elk dagdeel ontvangen de deelnemers een praktijkopdracht waarmee het geleerde in de praktijk wordt geoefend of casuïstiek wordt verzameld.

Extra
Werkbezoek: De trainer bezoekt voorafgaand aan de training de praktijk om casuïstiek te verzamelen en om nog beter aan te sluiten bij de huidige praktijksituatie binnen de organisatie.

Maximaal aantal deelnemers
Aan de training kunnen maximaal 15 cursisten deelnemen.

Kosten
Kosten op aanvraag en op basis van uw specifieke organisatievraag.

 

Meer weten?

Neem contact op!

 

Frans Rond Frans Hoogland

Directeur

06-22 48 78 58

f.hoogland@puls.nl